Dropshipping

Dropshipping opiera się na systemie trójstronnym pomiędzy klientem, sprzedawcą i dostawcą. W przypadku zakupu online, klient korzysta ze witryny internetowej e-commerce sprzedawcy, który oferuje produkty, których nie posiada w magazynie.
Z chwilą złożenia zamówienia klient dokonuje zakupu u dostawcy, który jest odpowiedzialny za dostawę do klienta. W tym systemie detalistę można zatem przyrównać do usługodawcy odpowiedzialnego za sprzedaż produktu, który nie zajmuje się elementami łańcucha logistycznego. Odpowiedzialność za logistykę spoczywa na dostawcy. Ten sposób sprzedaży oferuje sprzedawcy znaczną elastyczność i pozwala mu skupić się wyłącznie na sprzedaży.

Dla sprzedawcy , zwłaszcza jeśli jest on przedsiębiorcą, który dopiero zaczyna swoją przygodę z e-commerce, dropshipping ma niewątpliwe zalety, których nie należy pomijać. W systemie tym, nie musisz inwestować dużego kapitału początkowego. Możliwe staje się uruchomienie projektu biznesowego z niewielką sumą pieniędzy, co jest idealnym sposobem na wprowadzenie małych i średnich przedsiębiorstw na rynek. W rzeczywistości nie istnieje ryzyko posiadania dużej ilości niesprzedanych produktów.  Świetna jest także możliwość posiadania obszernego i zróżnicowanego katalogu dostępnego od początku prowadzenia działalności. Jest to wielka atrakcja dla młodej firmy.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.